Trajanje4 - 5 hDolžina50 kmZahtevnost
12345
LokacijaGorizia (Gorica)PrenesigpxpdfVišina izhodišča85 mNajvišja točka412 mVišinska razlika620 mPodlaga
asfalt
makadam

Po obisku obeh Goric prečkamo Sočo in najprej na italijanskem ozemlju kolesarimo po južnem obrobju Brd, Collio pa je le drugo ime za gričevje z naselji, ki se pnejo po vzpetinah in ga končno ne deli več državna meja. Za Pevmskim mostom, enim najstarejših na Soči in pomembnim tudi za Slovence z vznožja Brd, najprej zavijemo levo in šele nato proti Števerjanu. Med vzpenjanjem se v zaselku Bukovje odcepimo skozi Valerišče proti Jazbinam, a po krajšem spustu med vinogradi s prečkanjem državne meje zavijemo desno v grič in samo oplazimo Gornje in Dolnje Cerovo. V vasi Vipolže se lahko odločimo tudi za lažje nadaljevanje poti proti Čedadu, tako da krenemo proti Dobrovem ali Plešivem. Krog po Brdih, kjer lahko poskusimo izvrstno vino in jedi začnemo mimo gradu v Vipolžah, nam postreže s kolesarjenjem po ozkih in vijugastih cestah ter razglednih vasicah, a tudi s prenekaterim vzponom.

Pot se proti Šmartnemu in še naprej za nekaj časa nenehno dviguje, medtem pa prevozimo dolgo vas Kozana in po glavni cesti prispemo v že omenjeno vasico, najlepšo daleč naokoli. V sosednjih Gonjačah se nam na stolpu odpre veličasten razgled na vse strani, od Dolomitov pa do Tržaškega zaliva. Sledi križišče, kjer zavijemo v smer Plave, v Vrhovljah pa zapeljemo z glavne ceste v smer Lig–Korada. Ko dosežemo našo najvišjo točko v Brdih, še enkrat zavijemo levo proti Višnjeviku, ki je znan kot rojstni kraj rebule. Čaka nas spust skozi vasi Krasno in že omenjeni Višnjevik, Drnovk vse do Dobrovega, središča vinorodnega okoliša, kjer mimo izstopajočega gradu nadaljujemo proti Medani, slikoviti vasici s številnimi priznanimi vinarji.

Spustimo se mimo Cegla in ob prečkanju meje na Plešivem zavijemo desno proti Cornu di Rosazzo, kjer se začne del poti po ozemlju vzhodnih furlanskih brd. Čedadu se približujemo z juga, medtem pa lahko občudujemo brezkončne vinograde. S Plešivega se lahko odločite obiskati še bližnje mestece Krmin, drugače pa se na jugu najprej dotaknemo parka Plešivo in griča z zaselkom ter gradom Ruttars, pod njim pa prečkamo mejno reko Idrija. Med polji po stranskih poteh med zaselkoma Gallo in Gramogliano obvozimo Corno di Rosazzo, kjer se povzpnemo čez hrib San Biagio in opravimo še z zadnjim vzponom pred Čedadom. Spustimo se v park Bosco Romagno, z imenom langobardskega izvora in skozi stoletja strateškim pomenom, s svojimi travniki in številnimi drevesnimi vrstami pa je danes kot nalašč za postanek.

Od severnega vhoda v park sledi kolesarjenje po nižjih predelih Spesse med žitnimi polji in vinogradi, vzporedno z glavno cesto Corno–Čedad. Med cerkvijo v Spessi in Gaglianom sledimo kolesarski poti, ki se dobesedno vije med ravninskimi nasadi trt, sadnih dreves, oljk in žit. V smeri proti Prepotnem neskončno število trtnih vrst spremlja profil gričev in pobočij, ki se križajo in se pokrivajo v nedogled, medtem ko je na naši levi mogoče videti grad in vinsko klet Rocca Bernarda. Od Gagliana nadaljujemo po stranskih cestah vse do naselja Rualis, kjer se priključimo glavni prometnici in skozi katerega vstopimo v Čedad, tesneje ob boku pa že imamo reko Nadižo.