Trajanje2,5 - 3,5 hDolžina34 kmZahtevnost
12345
LokacijaDobrovoPrenesigpxpdfVišina izhodišča126 mNajvišja točka830 mVišinska razlika587 mPodlaga
asfalt
makadam

Iz središča Goriških brd se odpravimo v Kožbanski kot proti severu in se po grebenu dvigamo proti Koradi, vendar se pod vrhom spustimo v dolino reke Idrije. Sledi ravninsko kolesarjenje ob mejni reki pod Kolovrat, kjer se nahaja njen izvir, skozi zaselke in samotne domačije na demografsko ogroženem območju. Po prečkanju reke in nekdanje meje v zaselku Mišček se priključimo tematski kolesarski poti treh svetišč in se po njej povzpnemo na Castelmonte. Vsa tri Marijina svetišča v okolici so zelo priljubljena romarska destinacija, Castelmonte pa izstopa s svojo enkratno arhitekturo, ki deluje kot utrdba. V središču Nadiških dolin ponuja razgled na Benečijo ter Čedad, do katerega nam ostane še spust po Alpe–Adria pohodniški poti.

Iz Dobrovega se odpravimo proti mejnemu prehodu Neblo, a v vasi zavijemo desno in kolesarimo ob potoku Kožbanjšček, najprej po dnu doline, nato pa se mimo Hlevnika in Vrhovlja pri Kožbani dvignemo na greben, ter mimo vasi Senik spustimo v Golo Brdo. Ostanemo na slovenski strani in po levem bregu rečice Idrije kolesarimo po makadamski poti do zaselka Mišček. Takoj za mostom zavijemo levo, do prvega zaselka, ko zapeljemo desno, v kar zahteven, najprej asfaltiran zatem pa makadamski vzpon skozi Prepotischis in mimo Sv. Treh kraljev. Prikolesarimo tik pod svetišče Castelmonte, spust v vas Purgessimo pred Čedadom pa poteka po makadamski poti, ki se od glavne ceste le malo nižje odcepi desno. Nadaljujemo naravnost skozi Purgessimo in se po prečkanju glavne ceste v Čedad vračamo po poti tik ob Nadiži.