Trajanje2,5 - 3 hDolžina22 kmZahtevnost
12345
LokacijaPotočePrenesigpxpdfVišina izhodišča119 mNajvišja točka300 mVišinska razlika430 mPodlaga
asfalt
makadam

To je pot ob vinskih hramih, kjer lahko poskusimo odlično, doma pridelano vino, na turističnih kmetijah pa okusimo tipične vipavske jedi. Pričnemo v Potočah, nato se povzpnemo v vas Kamnje, kjer stoji cerkev sv. Mihaela. Za trenutek še uživajmo v lepem razgledu, potem pa naprej v Vrtovin. Privoščimo si vožnjo, odmaknjeno od  hrupnih cest in začutimo utrip vipavskih vasic. Iz Vrtovina se odpravimo v Gojače in Malovše ter naprej v Črniče. Pot med griči je razgibana, a lahko še vedno uživamo v lagodni vožnji po slikoviti pokrajini. Poleg razgibanega terena, ki ustvarja slikovito pokrajino, lahko občudujemo tudi vasi z elementi tipične kraške arhitekture. V Črničah zavijemo v ozko ulico mimo cerkve sv. Vida in nadaljujemo pot po makadamski cesti. Ob poti nas preseneti samotna domačija Huhov mlin. Ponovno se priključimo na asfaltno cesto in se zapeljemo do industrijske cone Pod Batujami. Na tem mestu prečkamo reko Vipavo, po kateri je dolina dobila svoje ime in se odpravimo na Vipavske griče na jugu, ki prehajajo v Kras. Povzpnemo se na Preserje ter nadaljujemo pot naravnost proti zaselku Sv. Martin, ki se na nadmorski višini 331 m dviga nad Brjami. Tu je na dominantni točki postavljena cerkvica sv. Martina, ki ločuje Vipavsko dolino od Braniške. Od tu se vam ponuja prelep razgled na obe strani: na Vipavsko dolino in obronke Trnovskega gozda na severovzhodu ter na Kras na jugozahodu. Od Sv. Martina se spustimo skozi vas Brje in nadaljujemo po cesti do vasi Potoče, kjer se naš krog med trtami zaključi.